El Col·legi La Salle de La Seu d’Urgell iniciarà, conjuntament amb la Universitat la Salle Ramon
Llull un projecte de robòtica social amb l’objectiu d’introduir activitats en l’àmbit de l’assistència
educativa, concretament amb el treball amb alumnes amb TEA (Trastorn de l’Espectre Autista) i
altres tipus de trastorn. En aquest sentit, el robot és una eina més que proporciona suport a
l’educador/a a l’hora de realitzar tasques educatives, les quals requereixin la repetició de certes
activitats/exercicis per tal de consolidar-ne l’aprenentatge.
Atesa la necessitat de l’escola de millorar en l’atenció dels alumnes amb necessitats
educatives especials, expliquen des del centre educatiu, es durà a terme un projecte d’investigació a través d’un estudi inclòs en el treball final de màster d’una alumna tutoritzada per la universitat. Aquest projecte d’investigació intentarà explorar i descobrir les oportunitats que un robot assistencial pot oferir als docents per donar-los suport i alhora acompanyar aquest tipus d’alumnat en la consolidació i adquisició de nous coneixements o d’habilitats socials.
El projecte compta, a més de la col·laboració de la Universitat com a investigadors, amb una
donació econòmica de l’empresa Antoni Miquel Linde i també de PEUSA, gràcies als quals
aquest projecte podrà fer-se realitat.
El robot que s’utilitzarà per aquesta investigació serà el NAO, un robot capaç d’interactuar i
motivar els alumnes, afavorir l’adherència al tracte al connectar emocionalment amb les
persones que tingui davant. Algunes de les seves característiques són la comunicació
bidireccional, l’empatia, la precisió de moviments i la possibilitat que parli més d’un idioma.
Dimarts de la setmana vinent es durà a terme la primera sessió de treball durant tot el dia amb les
investigadores de la Universitat URL a l’escola, per tal de conèixer les instal·lacions, l’equip del
SIEI (Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva), així com l’alumnat participant.