El Parc del Segre canvia de roba, un vestit amb el qual  llueix com mai la seva condició d’espai olímpic. Queda subratllat a la nova imatge corporativa i és una part de la nomenclatura que la gerent de l’equipament, Meritxell Rodríguez, insta a no deixar de banda. Estrenarà la nova identitat aquest diumenge  com a un dels escenaris des del qual Televisió de Catalunya retransmetrà La Marató: s’hi instal·laran dos platós, un al canal d’aigües braves i l'altre al d’aigües tranquil·les, i fins a la Seu d’Urgell s’hi desplaçaran els periodistes esportius Xavi Valls i Marta Bosch. “Ens van escollir perquè enguany La Marató se centra en les malalties respiratòries i aquest és un parc obert a la ciutat, amb molta natura, sense l’aire contaminat”, recordava Rodríguez durant la presentació de la renovada cara de la marca. 
El parc és un espai “on passen coses els 365 dies de l’any”, recordava la gerent de l’equipament, del qual destaca la seva singularitat: “És únic al món”.  També “un llegat” i el fruit positiu d’un desastre. En això feia èmfasi l’alcalde de la capital alturgellenca, Joan Barrera, que incidia en l’impuls que mereixen unes instal·lacions que al seu dia van ser una de les seus olímpiques dels Jocs de Barcelona del 92. Per això la insistència a no deixar de banda el cognom olímpic a l’hora de referir-se al parc. 
“Per a nosaltres el parc és un espai on passen infinitat de coses”, continuava Rodríguez, que desglossava des de les activitats comercials, el ràfting, l’hidrospeed, el piragüisme i el recentment obert club de l’INEFC, a la presència constant que té en la vida de la ciutat, des de zona d’esbarjo i passeig a esdeveniments com ara l’arribada dels Mags d’Orient. 
El canvi d’imatge, que aixopluga i homogeneïtza les diferents submarques, “impulsa el compromís del Parc amb la sostenibilitat i post èmfasi en l’eficiència energètica de les seves instal·lacions, pioneres en l’ús combinat d’energia hidroelèctrica i solar”, afegia la gerent, que va destacar que el 80% de l’energia que necessita l’autoprodueix.