Recordarà el lector els infaustos dies de la pandèmia, quan es feien urgents incursions als supermercats com si s’hagués d’acabar el món (i el paper de vàter). Similar era la imatge que presentaven els passadissos de la nova superfície comercial –mil metres quadrats i una plantilla de disset persones, totes de la Seu i voltants– el primer matí d’obertura de l’Aldi de la Seu d’Urgell, a peu de la carretera N-260. Mitja hora abans de poder franquejar les portes ja hi havia cua de clients. A les deu, l’interior era un formiguer de compradors i l’exterior, un pàrquing a vessar, amb una elevada proporció de matrícules del Principat.  
Per a la inauguració oficial –premsa, però no autoritats, l’alcalde, Joan Barrera, va declinar la invitació–, la cadena enviava Jordi Filiberto, responsable d’Expansió en la zona. Obviava entrar en qualsevol polèmica amb l’Ajuntament, que els va obligar a retardar la data d’inauguració, i assegurava que l’ajornament ha estat positiu perquè així s’ha pogut tenir totes les instal·lacions a punt. Però generava també certa perplexitat, ja que en ser preguntat sobre les marquesines d’autobús instal·lades a prop, al Camí Ral de Cerdanya, per a un hipotètic autobús que atansés els clients a les superfícies comercials, responia que no tenen res a veure amb les empreses, sinó que es tracta de parades de “línies regulars”. I aquí rau la paradoxa, perquè és clar que ja voldrien molts ciutadans de la Seu gaudir de línies regulars d’autobús. 
El perquè d’aquesta enigmàtica aparició de les marquesines més o menys l’esvaeix l’alcalde. Formarien part del projecte d’urbanització dels entorns de les superfícies –sufragades, per tant, per les empreses– però no està prevista cap línia d’autobús que enllaci el centre de la ciutat amb aquesta zona. No sols això, sinó que com ja va dir en l’últim ple municipal, hi ha encarregat un estudi jurídic perquè, insisteix, “nosaltres no ho volem” pel perjudici al comerç local. Sense busos, les parades entren en la categoria d’ornamentació i l’Ajuntament, previsiblement i així que pugui, les farà desinstal·lar. Es podrien deixar de cara al futur (futuríssim) hospital? No ho veu clar, l’alcalde, deixar-les deteriorant-se durant anys. Quan hi hagi hospital ja s’estudiarà com atansar els ciutadans. 
Autobusos a banda, com va incidir en el ritme comercial de la ciutat el desembarcament d’Aldi? “De moment ha estat un dimecres normal, no hem notat res”, comentava la caixera d’un cèntric supermercat. En la seva opinió (i esperança de molts), les dues superfícies a peu de carretera lluitaran pel client andorrà, o qui passa en cotxe. El dia clau, però, serà dissabte. Afectarà el mercat? I a Mercadona, passaran llista?