El Comú de Sant Julià de Lòria ha finalitzat l’elaboració d’un cens que ha permès obtenir una radiografia detallada de l’oferta comercial de la parròquia. Aquesta iniciativa s’emmarca en el pla comercial que busca revitalitzar el teixit econòmic de la vila.
El cens ha identificat un total de 214 activitats comercials actives, de les quals el 39,9% pertanyen al sector de serveis, seguides per la restauració, amb un 14,9%. Pel que fa als locals inactius, s’han registrat 32 espais buits, dels quals només un 18,7% tenen intenció de reactivar-se.
Aquest estudi també incorpora diversos indicadors que analitzen la situació actual del comerç a la parròquia, com l’índex d’ocupabilitat comercial, que se situa en un 85%, un resultat que reflecteix una bona salut del teixit comercial local. Amb aquestes dades, la corporació pretén dissenyar polítiques més efectives per millorar la competitivitat, fomentar el consum local i adaptar el model comercial a les necessitats actuals de la ciutadania.
Cal recordar que el projecte es va iniciar l’octubre del 2024 i s’allargarà fins al maig del 2025, amb una sèrie d’accions programades per a aquest període. La primera acció que es va dur a terme va ser una taula de treball que va permetre definir certes accions i prioritzar-les. A petició d’aquesta taula neix la voluntat de desenvolupar el cens comercial i d’elaborar guies per a la comunicació digital i l’obertura de nous negocis.
Alhora, s’estan duent a terme entrevistes personalitzades amb comerços, i a finals de febrer s’iniciarà un cicle de formacions en gestió, digitalització i emprenedoria obert a tots els comerços lauredians interessats.
Amb aquest pla, el Comú reafirma el seu compromís amb el desenvolupament del comerç local i amb la promoció d’un model econòmic sostenible, divers i adaptats als reptes actuals.