El Comú d’Andorra la Vella busca patrocinadors que l’ajudin a sufragar les despeses, si més no una part d’aquestes, derivades de les instal·lacions comunals i dels esdeveniments de caràcter social, cultural, esportiu, turístic, de dinamització comercial o qualsevol altre tipus que puguin tenir un retorn i incidir de forma positiva en la parròquia i els seus ciutadans que es puguin portar a terme.
Per aquest motiu, i complint també amb el deure de vetllar per la racionalització de la despesa pública i mantenir a la vegada uns pressupostos equilibrats, l’equip comunal, amb el vot favorable dels consellers de l’oposició, ha tirat endavant l’ordinació reguladora dels patrocinis del Comú d’Andorra la Vella per disposar d’un mínim marc per posar en marxa aquesta nova fórmula de col·laboració amb el sector privat. I és que de fet, l’ordinació, al marge de ser molt genèrica, ja preveu que la concessió dels patrocinis es porti a terme mitjançant un concurs de manera que abans de la convocatòria del mateix caldrà aprovar i publicar les corresponents bases reguladores específiques, on s’haurà de detallar els esdeveniments i activitats susceptibles de poder ser patrocinats així com els criteris que es vulgui que hagin de complir els possibles patrocinadors i si hi ha algun tipus de limitació, un dels fets que precisament preocupa més als consellers de l’oposició.
El que sí deixa clar l’ordinació, en vigor des del 28 de desembre passat, és que les aportacions objecte dels patrocinis “seran preferentment dineràries”, si bé hi ha la possibilitat que a les bases reguladores es puguin establir altres tipus d’aportació, i que els ingressos que es percebin arran d’aquests patrocinis “únicament” es podran destinar a sufragar la realització dels esdeveniments i les instal·lacions per a les quals s’hagin atorgat.
Pel que fa a la contraprestació que rebran els patrocinadors, la qüestió queda també prou oberta. I és que al marge de la difusió de la imatge publicitària en els elements patrocinats i el dret d’ús dels logotips del Comú, novament hauran de ser les bases reguladores les que puguin establir altres tipus d’incentius, unes bases que hauran d’especificar també quins departaments hauran d’avaluar les sol·licituds de patrocinis.